Autoresponder to pierwsze niezbędne narzędzie w marketingu internetowym. Często ludzie, którzy mają chęć działania w internecie nie wiedzą co oprócz wiedzy jest im potrzebne. Tak na prawdę potrzeba dwóch podstawowych narzędzi. Dzięki nim będzie od razu będzie możliwa sprzedaż.

W tym artykule przedstawię pierwsze z nich czyli autoresponder.

Autoresponder – co to jest? Do czego służy? Jak działa?

Autoresponder Netsendo. Widok na budowę lejka sprzedażowego.

Autorespondery powstały po to, aby automatycznie odpowiadać rozmówcy przy jego próbie kontaktu mailowego. Być może już się z czymś takim spotkałeś/aś. Na przykład ktoś wysyła zapytanie do firmy i dostaję w odpowiedzi wiadomość z podziękowaniem i zapewnieniem, że ktoś się z nim skontaktuję.

Autoresponder, narzędzia marketingowe, narzędzie marketingowe

Autoresponder Netsendo i widok na tworzenie lejka sprzedażowego

Obecnie autorespondery są dużo bardziej rozbudowane.

  • Wysyłają mailing do kilku list jednocześnie i od razu sprawdzają.
  • Posiadają rozbudowane statystyki i raporty, które pomagają w efektywności kampanii. Dzięki nim można poprawić wyniki kolejnych wysyłek.
  • Pozwalają zaplanować dowolną godzinę wysyłki mailingów, a nawet ustawić wysyłkę w godzinie zapisu subskrybenta na listę. Dzięki temu trafiają  w odpowiednią porę najwyższej aktywności zawodowej i zakupowej potencjalnych klientów.
  • Personalizacją poszczególne wiadomości, pozwalają  przygotować dopasowane oferty dla  subskrybentów na dowolnej stronie internetowej. Oferta mogą się zmieniać dla każdego subskrybenta indywidualnie, dynamicznie ze względu na płeć, imię czy inne dodatkowe informacje, które zapisane są w bazie danych.
  • Możliwość wysyłania wiadomości tylko w określonych dniach i godzinach (np. brak wysyłki w soboty i niedziele, wysyłka tylko w godzinach 7-16 itd.)
  • Do poszczególnych list może być przydzielony dostęp dla kilku osób.
  • Wysyłka zbiorowych wiadomości SMS.
  • Kolejki SMS automatyzujące cały proces sprzedażowy, w których można ustawić wiadomości z określonym opóźnieniem od zapisu kontaktu do bazy.
  • Pozwalają na eksperymenty marketingowe, testowanie skuteczność różnych elementów komunikacji: tematów wiadomości, treści, wezwań do akcji  w wielu wersjach.
  • Transfer użytkowników w określonym czasie do innej bazy mailingowej.
  • Filtrowanie odbiorców poprzez dodanie określonych pól w formularzu rejestracyjnym. Dzięki temu jest możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej.
  • Możliwość podłączenia różnych systemów płatności. Co daje natychmiastową sprzedaż i otrzymanie środków na konto.
  • Przenoszenie i kopiowanie wiadomości pomiędzy listami.
  • Lejki sprzedażowe dzięki, którym można stosować takie narzędzia jak techniki marketingowe: crosselling i upselling.

>>>Tutaj za jedyne 12 złotych – przez 14 dni, bez dodatkowych zobowiązań, możesz  zapoznać się z możliwościami, jakie daje autoresponder oraz inne narzędzia marketingowe, z których korzystam.

 

Share Button

Zapisz się

na mój

Newsletter

Otrzymuj wartościowe treści

i bądź na bierząco z moimi publikacjami

You have Successfully Subscribed!